سیستم مدیریت محتوا یا CMS چیست؟

19 مرداد، 1401 زمان مطالعه   1 دقیقه, 34 ثانیه
0
[statistic class="m-0 ms-2" params='unique']

درگذشته طراحی وبسایت با چالش‌های بسیاری روبرو بود. تا قبل از معرفی سیستم مدیریت محتوا یا CMS هایی که امروزه با آنها آشنا هستیم، فرآیند مطلب گذاری در سایت بسیار پیچیده بود. بیشتر سایت‌ها شامل صفحات ثابتی بودند که هر چند وقت یک بار فایل‌های اصلی آنها بروزرسانی می‌شدند.

بیشتر این CMS ها معمولا امکانات گسترش و بهبود از طریق نصب افزونه را نیز دارند. به این ترتیب که اگر می‌خواهید یک سایت فروشگاهی داشته باشید با نصب افزونه فروشگاهی میتوانید سایت خود را تبدیل به یک فروشگاه آنلاین کنید.

افزونه یا Plugin چیست؟

بیشتر بدانید

سیستم مدیریت محتوا یا CMS چیست؟

CMS ( Content Management System ) یا همان سیستم مدیریت محتوا، به شما این امکان را می دهد که مطالب سایت خود را بدون کدنویسیی به روز نمایید. به این شکل که به شما باچند کلیک میتوانید تصویر، نوشته و سایر مطالب خود را بارگذاری کنید.

برخی از این CMS ها مانند WIX نیاز به نصب ندارند. شما می توانید با طراحی وبسایت خود بصورت آنلاین بر روی یک فضای ابری و تنظیم دامنه خود به راحتی سایت خود را داشته باشید. ولی با وجود محدودیت‌های موجود در پرداخت‌های ارزی طراحی سایت از ابتدا بر روی هاست خودتان بصرفه تر است.

از محبوب‌ترین CMS ها می‌توان وردپرس، جوملا و دروپال را نام برد که وردپرس جزو پراستفاده‌ترین آنهاست و در بین ابزارهای مدیریت محتوا بالاترین آمار نصب یعنی بیش از یک سوم سایت های موجود را از آن خود کرده است. یکی از دلایل محبوبیت وردپرس رایگان بودن آن است. همین موضوع موجب شده که بیشتر استارت‌آپ‌ها و یا افرادی که نیاز به سایت شخصی دارند جذب وردپرس بشوند.

وردپرس چیست؟

بیشتر بدانید

از دیگر دلایل محبوبیت این ‌سیستم مدیریت محتوا وجود افزونه های بسیار برای ایجاد تغییرات در ساختار و کاربرد آن است. شما می‌توانید به راحتی با نصب این افزونه‌ها ساختار وبسایت خود را به طرحی که در ذهن دارید نزدیک کنید.

پاسخی بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *