ووکامرس (‌WooCommerce) چیست؟

13 مرداد، 1401 زمان مطالعه   1 دقیقه, 33 ثانیه
0
[statistic class="m-0 ms-2" params='unique']

بیشتر سایت‌ها با اهداف مالی و کسب درآمد راه‌اندازی می‌شوند. این کسب درآمد معمولا از طریق فروشگاه‌های آنلاین امکان پذیر است. دراین فروشگاه‌‌ها تمامی مراحل خرید مانند صدور فاکتور، محاسبه مالیات و پرداخت از طریق درگاه بانکی دیده شده است. اگر به دنبال ساخت یک فروشگاه آنلاین روی وبسایت وردپرسی خود هستید افزونه ووکامرس آن چیزیست که شما به آن نیاز دارید. شاید از خود بپرسید ووکامرس (‌WooCommerce) چیست و چطور تمامی این امکانات را در اختیار شما قرار می‌دهد؟ در این مطلب به بررسی افزونه ووکامرس و امکاناتی که این افزونه در اختیار شما قرار می‌دهد خواهیم پرداخت.

افزونه یا Plugin چیست؟

بیشتر بدانید

ووکامرس (‌WooCommerce) چیست؟

باید بدانید که ووکامرس یکی از معروفترین فروشگاه سازهای وردپرس است. که تمامی امکانات یک فروشگاه آنلاین مانند سبدخرید، صدور فاکتور، محاسبه مالیات و پرداخت از طریق درگاه‌های بانکی را بطور یکجا در اختیار شما قرار می‌دهد. این افزونه تقریبا رایگان است به این شکل که شما فروشگاه خود را بطور رایگان می‌سازید اما بعنوان مثال برای گزارش‌گیری حرفه‌ای از وضعیت فروش نیاز به پراخت هزینه‌ای جزئی دارید. تیم طراحی ووکامرس تمام نیاز‌های یک فروشگاه آنلاین را در نظر گرفته و برای هر کدام راهکاری ارائه داده است.

از مزیت‌های مهم استفاده از ووکامرس می‌توان به قابلیت ارتقا و شخصی سازی آن اشاره کرد. پس از نصب ووکامرس شما می‌توانید با نصب افزونه های مرتبط و مکمل آن را ارتقا دهید و نیاز خود را برطرف کنید. به عنوان مثال تقریبا تمامی بانک‌های داخلی افزونه‌ای رایگان برای ایجاد درگاه پرداخت فروشگاهی از طریق بانک خود را برای ووکامرس طراحی کرده اند.

از سوی دیگر ووکامرس امکان ایجاد تغییرات در ظاهر را نیز دارد. به این ترتیب شما می‌توانید به راحتی صفحه فروشگاه، سبدخرید و یا صفحه حساب مشتری خود را با استفاده از قلاب‌های تعریف شده در ووکامرس به شکل دلخواه و متناسب با سلیقه خود تغییر دهید.

کاربرد قلاب‌ها در وردپرس چیست؟

بیشتر بدانید

پاسخی بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *