افزونه یا Plugin چیست؟

18 مرداد، 1401 زمان مطالعه   1 دقیقه, 35 ثانیه
0
[statistic class="m-0 ms-2" params='unique']

سیستم‌های مدیریت محتوا عموما حداقل امکانات برای ساخت یک وبسایت را دارند، به این معنی که برای رسیدن به ساختار دلخواه نیاز به افزودن امکانات مورد نیاز به آن است. این امکانات در قالب افزونه به یک CMS اضافه می‌شود. ممکن است این سوال که افزونه یا Plugin چیست و چطور به وبسایت افزوده می‌شود برایتان مطرح شود. در این صورت باید بدانید که افزونه‌ها یکی از بخش‌های مهم سایت‌های وردپرسی هستند که قابلیت‌های جدیدی را به سایت‌ شما اضافه می‌کند. در سایت های وردپرسی این افزونه ها در آرشیو وبسایت اصلی وردپرس قرار دارند که به راحتی و باچند کلیک روی سایت شما نصب می‌شوند.

وردپرس چیست؟

بیشتر بدانید

افزونه یا Plugin چیست؟

هر افزونه امکانات و ویژگی‌های جدیدی را به سایت شما اضافه می‌کند. در واقع پلاگین‌ها به عنوان مکمل‌های یک وبسایت شناخته می‌شوند. به عنوان مثال وردپرس به تنهایی قابلیت‌های یک فروشگاه مانند سبدخرید، صدور فاکتو و درگاه پرداخت بانکی را ندارد، ولی با نصب افزونه ووکامرس که یک فروشگاه ساز است این امکانات به آن اضافه می‌شوند.

ووکامرس (‌WooCommerce) چیست؟

بیشتر بدانید

در حال حاضر بیشتر افزونه‌های وردپرس رایگان هستند. برخی از این افزونه‌ها محدود شده‌اند و نیاز به خرید نسخه حرفه‌ای آنها برای دسترسی به تمامی امکاناتشان است. برای خرید این افزونه‌ها می‌توانید از طریق درگاه های پرداخت ارزی و یا شرکت‌های واسطه اقدام کنید.

افزونه‌های وردپرس به صورت فایل‌های نصبی هستند. این فایل‌ها بر روی وردپرس نصب می‌شوند. شما با استفاده از امکانات این پلاگین‌ها بدون نیاز به کدنویسی تغییرات مثبتی را روی ظاهر و عملکرد سایت خود ایجاد می‌کنید.

البته لازم به ذکر است که در برخی مواقع ممکن است افزونه نصب شده با پوسته سایت شما سازگاری نداشته باشد یا عملکرد آن برای سایت ویا اطلاعات شما مفید نباشد. از این رو باید نسبت به هر کدام از پلاگین‌هایی که نصب میکنید شناخت کافی داشته باشید و عملکرد آن‌ها را بشناسید و سپس اقدام به نصب آن روی سایت خود کنید.

پاسخی بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *